new zealand; "achterhoek aan zee" - Reisverslag uit Ngapuna, Nieuw Zeeland van Simone en Reggie Detering - WaarBenJij.nu new zealand; "achterhoek aan zee" - Reisverslag uit Ngapuna, Nieuw Zeeland van Simone en Reggie Detering - WaarBenJij.nu

new zealand; "achterhoek aan zee"

Blijf op de hoogte en volg Simone en Reggie

08 Januari 2017 | Nieuw Zeeland, Ngapuna

YESS!! We zijn er; nieuw zeeland!! Vandaag, op 8 januari, zijn we precies een maand weg! Wat een gek idee maar wat vliegt de tijd! Over vliegen gesproken; tja dat ging deze keer niet zo soepel. Nadat we in los angeles onze tassen niet mochten achterlaten in het hotel (tassen waarvan we hadden gehoopt 10kg aan winterkleren te kunnen terugsturen naar Nederland, totdat we te horen kregen dat dat ons 400 dollar zou kosten!), besloten we vast naar het vliegveld te gaan. We konden ons daar toch wel een paar uur vermaken?! Jammer dat onze vlucht 6 uur vertraging bleek te hebben want dat werden dus steeds meer uren! Helemaal gaar mochten we om half 4 snachts (ipv half 11!) eindelijk in het vliegtuig, alleen hadden we toen onze aansluiting in Sydney al gemist. Dus daar na 15 uur vliegen aangekomen weer wachten en na een paar uur nog 3 uur vliegen naar Auckland! Brak aangekomen: blij dat we er waren kwam de volgende verassing: reg zijn tas vermist! Die was nog ergens in Sydney! Janken konden we!! Snel naar ons onderkomen voor een nacht en niet meer over nadenken! We moesten de volgende dag maar bellen hoe nu verder met die tas! De volgende ochtend onze huurauto opgehaald en helaas, de tas was nog niet terecht. Besloten om naar ons eerst volgende punt te rijden; whitianga! Hier werd alles letterlijk zonniger; een leuk hostel aan het strand, 24 graden (reg in spijkerbroek want ja, die had niks anders!) maar.. het uitzicht was fantastisch! Wat een landschap, zo groen en mooi! Savonds toen we hoorden dat de tas de volgende dag "waarschijnlijk" gebracht zou worden, gaan shoppen; zwembroek, slippers en gaan met die banaan! Eindelijk weer lekker gezond koken en met een wijntje naar het strand! Eind goed al goed: de tas werd netjes gebracht de volgende dag en wij gingen op pad naar alle "lonely planet mooiste strand tips". Onderweg vooral heel veel groen, Ohja en koeien! Heel veel koeien! Achterhoek aan zee is het hier, maar dan mooier! Vandaag lichtelijk verbrand (Nouja, Simone dan, reg is al belachelijk bruin!) aangekomen in Rotorua. Een dorp waar het letterlijk ruikt naar rotte eieren (zwavel lucht uit de geisers) maar waar je dus geisers en modderbaden en andere bijzondere dingen kan zien: we gaan het morgen beleven! Nu eerst slapen in ons stapelbed; best raar zo boven elkaar, maar je bent een backpacker of niet!! Wordt vervolgd...!

• 08 Januari 2017 - 14:44

Mieke:

jee is er al weer een maand om,wat gaat het snel he. maar jullie zijn nu in nieuwzeeland met heerlijke temperaturen. zaaalig.het is hier maar koud hoor en gisteren sneeuw en ijzel.o wat zullen jullie gebaald hebben van die tegenslag met dat vliegen, en wachten duurt altijd al zo lang. pfff arme jullie. gelukkig is de tas van reggie wel weer terecht,dat is dan weer een meevaller.o wat een prachtige stranden op die foto's. och en rijden ze daar links,dat is echt even wennen ,vreemd rijden zeker. nou jullie zullen wel veel rundvlees eten als daar zo veel koeien zijn.lieverdjes,enjoy. dikke kus van mij

• 08 Januari 2017 - 16:20

Melissa:

Ziet er goed uit lieverds! Fijn dat jullie het zo leuk hebben daar! Hier is het koud/sneeuw/glad/had ik al gezegd dat het koud is?! Geniet ervan!! Dikke knuffel! xx

• 08 Januari 2017 - 16:26

Irene:

Oooooo jullie zijn al echte backpackers aan het worden!! In hostels slapen. In stapelbedden en kamer delen met andere backpackers!!!
    Dacht eigenlijk dat het enige wat bij jullie backpack is, is jullie tas!! Hihi.
    New Zealand hee! Wat eten jullie daar? En als ontbijt? En waar betalen jullie mee??? Is het (erg) duur daar?? 100 Duuzend vragen... Hebben jullie, naast koeien (nou moe) al aparte authentieke dieren gespot??
    Wat een prachtige rustige mooie stranden zeg!!! En geisers, modderbaden...ben benieuwd.
    Have fun....kussssssssssssssssssssssssss

van singapore naar Thailand

26 Februari 2017

bye bye australia!✈️
Simone en Reggie

Hoi iedereen!! Op 8 december begint voor ons dan eindelijk ons grote avontuur!! 4 maanden niet werken en Nederland achter ons laten om samen de wereld rond te reizen! Van new york zal onze reis verder gaan naar Californië om daar een maand rond te reizen. Vanaf daar zullen we bijna een maand in nieuw-zeeland vertoeven om daarna een maand Australië onveilig te maken. We sluiten onze reis af in Maleisië en komen dan op 15 maart terug in Amsterdam! wij kunnen niet wachten om jullie via deze weg op de hoogte te houden met verhalen en natuurlijk jaloersmakende foto's!

Actief sinds 28 Nov. 2016