ons krijg je dus nooit meer in een kajak! - Reisverslag uit Nelson East, Nieuw Zeeland van Simone en Reggie Detering - WaarBenJij.nu ons krijg je dus nooit meer in een kajak! - Reisverslag uit Nelson East, Nieuw Zeeland van Simone en Reggie Detering - WaarBenJij.nu

ons krijg je dus nooit meer in een kajak!

Blijf op de hoogte en volg Simone en Reggie

15 Januari 2017 | Nieuw Zeeland, Nelson East

Goed! Gister schreef ik nog vol enthousiasme over onze wandeltocht en hoe we zin hadden om vandaag te gaan kajakken in het abel tasman park! Nou moet ik dit verhaal toch echt even kwijt! Om een korte introductie te geven; het abel tasman park is een nationaal park, een stuk natuur waar de "kiwi's" hier erg trots op zijn! Gekenmerkt door jungle, de dieren in de strak blauwe zee en de witte stranden! Daar gaan wij kajakken hadden we bedacht! Vanochtend om 6 uur op, we moesten daar vroeg zijn. Prima en na een goeie bak koffie was de autorit echt gezellig! Onze gids Wade was een echte relaxte gast die ons uitleg gaf en eindigde met de wijze woorden "wat er ook gebeurd, het is maar water en je komt vast wel weer boven"! Over het abel tasman park is niks gelogen, een super stukje natuur waar je je ogen vanaf het water uitkijkt naar al het moois! Na een tijd flink peddelen werd reg alleen steeds zee zieker. Zo erg dat hij bijna van zen stokkie (nouja kajak) ging. Dus wij naar de kant, wat eten en even bijkomen en toen ging het wel weer. Nieuw zeeland staat er ook om bekend dat het weer zo makkelijk omslaat. supergaaf, tenzij je dus met zen 2en vanaf een onbewoond eiland in keiharde wind en hoge golven moet terug peddelen, waarvan zelfs een gids zegt: dit heb ik al jaren niet meegemaakt! Nogal vervelend als je dan al zee ziek was en je dus zelf nauwelijks kan roeien, en de kracht dus van degene moet komen met de minste spierballen! Wat een verhaal weer! Uiteindelijk konden we vanaf een klein eilandje, waar een boot ons wel kon ophalen, opgepikt en konden we GODZIJDANK toch snel naar het vaste land! Zo gingen we uiteindelijk om 6 uur zeiknat, koud en Reggie misselijk terug naar het hostel. Conclusie; wij gaan nooit meer kajakken!!! Haha!! Nu kunnen we erom lachen en laten we eerlijk zijn, de armspieren zijn getraind EN we kunnen weer prachtige plaatjes met jullie delen!! Hoeven jullie dit zelf in ieder geval niet te doen!

• 15 Januari 2017 - 10:12

Irene:

Praise the lord

• 15 Januari 2017 - 13:37

Mieke:

och jee,wat een verhaal.zeker misselijk geworden door dat geschommel ,want dat wil natuurlijk wel in zo'n kajak en dan op zee en veel wind. nou goed,jullie kunnen in ieder geval wel zeggen dat je gekayakt hebt. ziet er wel schitterend uit allemaal.het leukst vind ik die zeehonden die daar gewoon rondzwemmen.hoe is het mogelijk he dat ze zo dichtbij zwemmen. nou dat hebben jullie weer gehad.op naar het volgende.dikke kus van mij

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Nelson East

van singapore naar Thailand

26 Februari 2017

bye bye australia!✈️
Simone en Reggie

Hoi iedereen!! Op 8 december begint voor ons dan eindelijk ons grote avontuur!! 4 maanden niet werken en Nederland achter ons laten om samen de wereld rond te reizen! Van new york zal onze reis verder gaan naar Californië om daar een maand rond te reizen. Vanaf daar zullen we bijna een maand in nieuw-zeeland vertoeven om daarna een maand Australië onveilig te maken. We sluiten onze reis af in Maleisië en komen dan op 15 maart terug in Amsterdam! wij kunnen niet wachten om jullie via deze weg op de hoogte te houden met verhalen en natuurlijk jaloersmakende foto's!

Actief sinds 28 Nov. 2016