na regen komt zonneschijn! - Reisverslag uit Waimataitai, Nieuw Zeeland van Simone en Reggie Detering - WaarBenJij.nu na regen komt zonneschijn! - Reisverslag uit Waimataitai, Nieuw Zeeland van Simone en Reggie Detering - WaarBenJij.nu

na regen komt zonneschijn!

Blijf op de hoogte en volg Simone en Reggie

21 Januari 2017 | Nieuw Zeeland, Waimataitai

Allereerst een keer een berichtje aan jullie vandaag; wat leuk dat jullie onze verslagen zo lezen en voor ons ook super om jullie reacties te lezen dus bedankt daarvoor!!! Om jullie weer bij te praten, het is officieel: we hebben onze eerste echte baaldag in nieuw zeeland gehad! We lopen nogal achter met jullie bijpraten, maar dit komt vooral door het gebrek aan fatsoenlijke WiFi en dit komt onder andere weer door het rare weer!! We verheugen ons zo op de zon! We mogen echt niet klagen maar de afgelopen dagen waren toch een beetje balen! Na ons kajak avontuur, waar we nota bene nog op het strand lagen, reden we richting Frans josef! Hier zijn de bekende gletsjers en als je gletsjers gaat belopen weet je dat je je bikini niet nodig gaat hebben, maar dat het vanaf die dag non-stop zou regenen was niet helemaal de bedoeling! En dan niet een buitje, nee met BAKKEN uit de hemel! Eerst nog grappig, jas an en hoppa die gletsjer op! Super om te zien, en het was zelfs 3 minuten droog! Maar daarna barste het los! Onweer tussen de bergen klinkt best indrukwekkend! Zaten we in een dorp met letterlijk 1 straat! En sochtends regende het nog net zo hard! Dus wij richting lake wanaka want gletsjers en regen is geen goede combi! Een eigenlijk prachtige route alleen hebben wij dus de helft gemist vanwege de wolken en keiharde regen! Wel nog de pancake Rocks bekeken: een super stukje natuur in de zee! Achja we hebben toch weer prachtige dingen gezien en hebben onze Azië plannen concreet gemaakt (wordt vervolgd!) Van Frans Josef naar wanaka, een plaats aan het meer. Hier eindelijk een hilarische kamergenoot uit Wales, die ons met zijn Britse accent maar uit bleef leggen dat thee met melk geen "babythee" is maar dat dit toch echt zo hoort! We hebben heel hard gelachen! De volgende dag reden we met een Nederlander achter in de auto, ja anders moest ie liften, naar queenstown. Je zal het niet geloven maar wij hebben hier dus ook SNEEUW gehad onderweg! Queenstown bleek een hippe leuke stad waar we de eerste avond belanden in een "pub crawl". Ja zo eentje met 18jarige dronken Engelsen die net niet tegen alle drankspelletjes kunnen! Gezellig was het wel! De volgende dag eindelijk wat zon en toen hebben we een mountainbike gehuurd en zijn we langs het prachtige meer gefietst met op de achtergrond de besneeuwde bergtoppen! Savonds met onze nieuwe Zwitserse vrienden de kroegentocht over gedaan en vandaag enigszins brak naar timaru gereden! Hier hebben we nu een bungalowtje alla center parcs en gaan we, als het weer het toelaat, morgen paardrijden! Ja ook Reggie!! Beeldmateriaal volgt! Jullie horen het, wij vervelen ons niet! Nog 5 dagen aftellen tot Sydney, waar we hopelijk de korte broeken uit kunnen pakken!

• 21 Januari 2017 - 11:13

Irene:

Wowwww als jullie maar 1 baaldag hadden vanaf 8 december 2016!!! Dat is nog eens jaloersmakend. Hahaha. Ben zoooo blij dat jullie het naar jullie zin hebben (meer dan dat!!) en WoW hee al die activiteiten. Petje af.
    Heb ff op weeronline gekeken en ja hoor.... Australië ziet er zomers en zonnig.
    Wat een leuk centerparchuisje hebben jullie. En uiteraard weer een prachtige plaatjes van de natuur. Fotobehang van de mooiste plaatjes laten maken en jullie deuren behangen. Ook al lijkt het me lastig om keuzes te maken welke foto's dan. Maar eerst nog een heleboelllll maken. Er staan nog mooie herinneringen voor jullie in het vooruitzicht.
    Dag lieffies.... en vooral doorgaan met het genieten.

• 21 Januari 2017 - 13:25

Mieke:

woww,wat een prachtige foto's weer,ziet er allemaal schitterend uit.beetje jammer van die regen.maar straks gaan jullie lekker naar de zomer. goh,jullie zijn sportief bezig
    zeg,kajakken,bergbeklimmen,mountainbiken ,paardrijden. ja natuurlijk moet reggie paardrijden.houd alleen rekening met die spierpijn overal de volgende dag.
    nou maar 1 baaldag,dat valt reuze mee in al die tijd dat jullie al weg zijn.lijkt wel of jullie al maanden en maanden weg zijn. pfff,vind het wel weer gezellig als jullie terug zijn hoor.ben ook blij om weer wat te lezen hier. nou lieverdjes,ga nog lekker genieten.voor je het weet is jullie reis weer om en beginnen we weer aan de alledaagse sleur.dikke kus voor jullie

• 22 Januari 2017 - 14:56

Thera:

Wat een avontuur weer! Geniet nog even van New Zealand en veeeeel plezier in Sydney (supergave stad).
    jou doeii!

• 22 Januari 2017 - 19:21

Evelien :

Echt heel gaaf om jullie verhalen te lezen en prachtige foto's te zien!!
    Hopelijk zit het weer vanaf nu alleen maar helemaal mee!
    Heel veel plezier in Syndney!!

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Waimataitai

van singapore naar Thailand

26 Februari 2017

bye bye australia!✈️
Simone en Reggie

Hoi iedereen!! Op 8 december begint voor ons dan eindelijk ons grote avontuur!! 4 maanden niet werken en Nederland achter ons laten om samen de wereld rond te reizen! Van new york zal onze reis verder gaan naar Californië om daar een maand rond te reizen. Vanaf daar zullen we bijna een maand in nieuw-zeeland vertoeven om daarna een maand Australië onveilig te maken. We sluiten onze reis af in Maleisië en komen dan op 15 maart terug in Amsterdam! wij kunnen niet wachten om jullie via deze weg op de hoogte te houden met verhalen en natuurlijk jaloersmakende foto's!

Actief sinds 28 Nov. 2016